Diari Hati

Tuesday, April 28, 2009

bicara lagi

Cukup payah untuk mengajar hati ini bersabar.... huh.. dan aku rasa, inilah kelemahan aku yang paling utuh untuk aku perbaiki....

Tapi apabila terpaksa `ditinggalkan' dan merelakan diri ditinggalkan buang barang sejenak waktu.. nyata aku memperoleh pengajaran.. rupanya sabar itu cukup indah... penuh dengan kerahsiaan halus dalam membentuk jiwa orang seperti aku...

Aku ingatkan dengan ditinggalkan.. jiwa aku akan mati... akan membeku.. ironinya, aku makin dididik dengan sentuhan kesabaran itu. Bila masa beranjakan, aku kini makin kuat untuk bersabar... menerima sesuatu dengan hati yang lebih terbuka...

Indahkan perhubungan.. hinggakan ia mampu mengubah seseorang.. dan aku kira.. aku perlu berterima kasih kerana ditinggalkan... mujur-mujurnya, aku kini lebih bersabar.... dan itu rasanya, cukup terbaik untuk diriku....
posted by Shanika Latisha at 1:03 AM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home