Diari Hati

Monday, April 21, 2008

Tawar hati.. :(

Apa yang aku nak luahkan di sini.. tak lebih daripada apa yang sedang aku rasakan sejak beberapa minggu lalu.

Nyatanya, jiwa aku sedang `sakit' sekarang.. sakit sangat-sangat... Puncanya.. hubungan aku sekarang ini. Entahlah... aku pun tak tahu nak cakap macam mana... segalanya aku rasa dah tak seronok... Dah tawar...(walaupun `benda' ni sememangnya tak pernah manis dekat aku...)

Sebetulnya... aku rindukan diri aku yang dulu... Diri aku yang tak perlu diikat oleh sesiapa... yang bebas dengan diri aku sendiri... Dan aku tahu... sekarang ni.. aku sedikit tertekan.... pelik kan.. tapi itulah yang aku hadapai dan rasakan kini.. (yang sebetulnya sejak hubungan itu terjadi...) aku dah jadi bukan diri aku... Dan paling aku benci... buka saja mata.. aku mula akan memikirkan perkara ni... Adoi... sakit betul jiwa aku...

Mujurlah aku ada kerja dan hobi aku ni.. kalau tak.. mahu saja aku jadi gila... tak pun meroyan... Dan percutian peribadi aku baru-baru ni ke Sabah... cukup menyenangkan aku... Dan itulah saatnya bila aku bangun, aku tak perlu ingat apa-apa... aman sungguh...

Tapi yang aku bengang sangat-sangat.. apabila aku sampai je kat rumah... penat pun tak hilang lagi.. si mamat bahalul ni hantar sms kat aku.. berceramah kat aku.. hangin betul... bukannya nak tanya aku dah selamat sampai ke tak.. trip aku macam mana... kapal terbang terhempas ke tak... ini terus bagi ceramah agama.. cilanat betul... And one more thing.. masa aku kat sana pun.. bukannya nak tanya aku okey ke tak.. ni tak.. tanya aku pergi ngan sapa... buat apa.. then berceramah.... siot betul... Dah la tu.. tanya macam polis pencen... Macam aku pergi sana dengan jantan....(sorry beb... wrong time... wrong situation... wrong person...) Bukannya aku marahkan isi sms dia tu tapi... tah la... bak kata Nabil.. lu pikir la sendiri....

Dan benda-benda ni membuatkan aku lagi-lagi tawar hati... Dan makin hari, hubungan aku dengan mamat ni.. dah makin kabur... dah makin kelabu... Dan makin hari, aku makin sedar yang aku susah nak terima dia ni sebab diri dia sendiri... bukan aku.. bukan masa masa silam aku... Dan aku semakin yakin pasal benda ni....

Memanglah kita kena cari orang yang sayangkan kita tapi.. at least, dalam hati kita sendiri pun kena ada jugak rasa sayang tu... tak ke gitu????
posted by Shanika Latisha at 8:52 PM

0 Comments:

Post a Comment

<< Home